Search
  • Ételem - Életem

A női ciklus szakaszi - összefoglaló

Összefoglalásként egyben látható a képen a női ciklus négy szakasza.


Optimális esetben a szakaszonként bemutatott hormonális folyamatok - sok egyéb mellett - alkotják és egyben befolyásolják a termékenykorú nők mindennapjait. Alapvető volna ezért, hogy minden nő ismerje & felismerje, mi zajlik éppen a testében. Szintén fontos lenne, hogy az ezzel járó váltakozásokkal széles körben tisztában legyenek az emberek és figyelembe vegyék, különösen, ha pl. egy élsportoló nő edzéséről van szó. Nem lehet mindig egyformán teljesíteni, ugyanazt hozni. Egy nő esetében ez pedig fokozottan igaz és a testi-lelki egészség érdekében szem előtt kellene tartani. A bemutatott folyamatok, fizikai és hangulati jellemzők viszont egyénenként, minimálisan eltérhetnek egy egészséges ciklus esetén is, ezért senki ne ijedjen meg, ha különbséget vélt felfedezni a leírtak és a saját tapasztalatai között, legyen szó az étvágyról vagy az energiaszintről. Ismerd és kövesd a tested változásait, de ha valaki egy sablont nyújt át neked arról, hogyan >kell< a ciklusoddal összhangban lenni és mikor egyél zabkását vagy ne fuss egy kilómétert se, ezt kérdőjelezd alaposan meg, mert NEM Rólad fog szólni. Fontos viszont hogy együttműködj a hormonrendszereddel (is) és legyen egy folyamatos oda-vissza, értő kommunikáció: Hogy érzem magam, hol vagyok éppen, mit csinálok, hol tartok a ciklusomban, mire vágyom, ja, aha, oké, akkor ma ezért nincs kedvem ehhez és csinálom inkább azt… vagy fordítva. És máris jobban szereted magad, mint előtte. Valahogy így kellene együttműködni a testünkkel és ez pozitívan hat tovább minden egyébre is. A női ciklus- és termékenységtámogató egyéni táplálkozási program ehhez nagy segítségedre lehet.


Itt olvashatod, hogy a ciklusod első, follikuláris szakaszát mi jellemzi.

Itt a második, ovulációs szakasz jellemzőid tanulmányozhatod.

Itt a harmadik, luteális fázisról olvashatsz. Itt pedig a menstruáció napjairól olvashatsz.