Search
  • Ételem - Életem

„ANYATEJ A KISBABÁÉ, TEHÉNTEJ A BOCIKÁÉ”

Egy mondatban ennyit a tejtermékekről… Na de miért van ez az új keletű tejellenesség?



Kezdjük onnan, hogy kétféle tejet különböztethetünk meg: A1 és A2. Az A1-es tej tejfehérjéből emésztés során egy béta-cazomorfin-7 nevű opiátfajta keletkezik. Ez azért gond, mert kutatások bizonyítják, hogy az említett BCM7 cukorbetegséghez, bélgyulladáshoz és idegrendszeri problémákhoz is vezet, mivel képes átjutni a vér-agy-gáton. Kisgyerekkorban is. Tehéntejalapú tápszerrel kezdeni az életet ezért sem szerencsés, kicsi gyerekeket tejjel itatni szintén nem…


Míg a magyar tarka marha teje A2-es, ezért nem okozott régen gondot, addig az Európából szállított Holstein Friz teje gazdag az A1 béta-kazeinben. Ami pedig még problémás az a benne található IGF-1, inzulinszerű növekedési hormon. Ez a hormonféle a borjú fejlődéséhez, növekedéséhez kell, nekünk viszont többet árt, mint használ. Az oka, hogy az agyalapi mirigyre negatív módon hat, ami pedig a karmestere a többi hormon termelődésének. Tejtermékfogyasztás következményei lehetnek így:

  • felborult hormonrendszer nőknél és férfiaknál is;

  • magas ösztrogén és/vagy prolaktin szint, ösztrogéndominancia;

  • fájdalmas menstruáció;

  • tesztoszteroncsökkenés, fejtetői kopaszodás, spermium minőségének romlása, számának csökkenése;

  • gyulladt, aknés bőr;

  • tumorsejtek növekedése, mellrák, prosztatarák;

  • inzulinrezisztencia, cukorbetegség.


Ezek mellett a tejben a kazeint, (tejfehérjét) még nehezebb lebontani, mint a laktózt. Maradványai gyulladást keltenek a belekben, ezzel hozzájárulva az emésztési problémákhoz, autoimmun betegségekhez, idegrendszeri problémákhoz, asztmához.

Illetve a tejmaradványokban előszeretettel tanyáznak baktériumok, jó táptalaj nekik, így akár visszatérő száj- és arcüregi gyulladásokról van szó, akár el nem múló hüvelyfertőzésről, érdemes elgondolkodni a mellőzésen...


A leginkább tolerálható tejtermék a vaj, a legkevésbé pedig a túró és maga a tej.


Végezetül, tudom, hogy mindannyian cukros kakaón nőttünk fel és többségünk túlélte, de ha lehet, akkor ebben a világban óhatatlanul is külső-belső káros vegyi anyagoknak kitéve, ne tömjük a gyerekeket (bolti) tejtermékekkel és mi magunk is minimum redukáljuk le a fogyasztásukat. Ha pedig bármilyen probléma van a fentiek közül, akkor meg vegyünk erőt magunkon, kérjünk segítséget és iktassuk ki őket.

Van helyettük szükség esetén több jó minőségű alternatíva. Ebben is segítek a táplálkozási tanácsadás alkalmával.


És hogy hogyan jutunk tej nélkül kálciumhoz? Zöldleveles zöldségek, tengeri halak, diófélék, csontlé… jobb források, mint a tej.


Funkcionális táplálkozási tanácsadás: www.etelemeletem.hu


Hivatkozások:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18065592/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12601419/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16407643/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27039383/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31305326/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3475924/

https://svcministry.org/.../difference-between-a1-and-a2.../

https://gundrymd.com/casein-a2-milk/?fbclid=IwAR1-mVW574kJiuczd6KBL622ihsfBAFPhvbxKNHj_88vuMD1v_IdJPvWEMI


17 views0 comments

Recent Posts

See All