Search
  • Ételem - Életem

Megfelelő tesztoszteronszint nélkül nincs férfi egészség

Updated: Dec 12, 2020


Ránézésre a képen látható modell elég potensnek tűnik, nem? :)


November - Movember - a férfi egészség hónapja. Kampány keretein belül hívják fel a figyelmet a férfi szűrővizsgálatokra. Nézzük, miben rejlik a férfi egészség:


  • Alvás – az alapja mindennek. Ha ez nincsen rendben, koffeinnel megy a túlélés vagy már az sem hat, hosszú távon az eredménye a mellékvese kifáradása, sok esetben Cushing-szindróma, amivel a tesztoszteroncsökkenés és az ösztrogén szintjének növekedése jár együtt. Mindez merevedési és prosztataproblémákhoz, férfi meddőséghez vezethet.

  • Megfelelő vérkeringés, az erek rugalmassága. Ebben a táplálkozásnak kulcsszerepe van. Jó minőségű telített zsírok, egyszeresen telítetlen zsírsavak (olivaolaj), omega-3 (zsírosabb halak) fogyasztása előtérbe helyezendő. Transzzsírok, finomított, ízfokozót tartalmazó ételek (az adalék lizin akadályozza a potencianövelő és értágító hatású arginin felszívódását), dohányzás háttérbe. Felhívnám a figyelmet a kálciumpótlás veszélyére, ami D3 és K2 vitamin nélkül csak az erek falára rakódik és meszesíti azokat.

  • Tejtermékek fogyasztásának csökkentése, kerülése. Tej, túró, joghurt, lágy sajtok leginkább… sok bennük az IGF-1 növekedési hormon, ami a tesztoszteroncsökkentő és ösztrogénnövelő hatás mellett a tumorsejtek növekedését támogatja. A prosztata védelmében kerülendők.

  • Alkohol kerülése… A rendszeres iszogatás a spermiumok alacsony koncentrációjához, csökkent mozgóképességéhez, csökkent LH és FSH hormon aktivitáshoz, tesztoszteronszinthez és magasabb ösztrogénszinthez vezet.

  • Cink és szelén rendszeres bevitele – mindkét ásványi anyagnak kulcsszerepe van a tesztoszteron termelődésében, egészséges libidóban, erekció elérésében és fenntartásában, a prosztata egészségében, férfi termékenységben. A cink a spermiumok jó minőségéhez, mennyiségéhez is elengedhetetlen, a szelén pedig a helyes mozgásirányt, gyorsaságot biztosítja. Marhahús, máj, tengeri ételek, paradió a forrásuk. Táplálékkiegészítőben történő pótlásuk esetén a szerves forma és mennyiség meghatározó.

  • Érdekesség: a tökmag olaja a „tök” és a „mag” működését is nagyban támogatja… Megjegyezendő a tökmag! ;)

  • Hőhatás, sugárzás kerülése. Ne a zsebedben hordd a telefont, ne laptopozz az öledben sokat és ne szaunázz, ücsörögj meleg vízben túl gyakran!

  • Végül az edzés, izmok használatának szerepe, ha az alvás és a közérzet rendben van. Idézem Szókratészt, aki szerint „A férfinak nincs joga a fizikai edzés terén amatőrnek lennie. Szégyen számára anélkül megöregedni, hogy látta volna azt a szépséget és erőt, amire a teste képes.”


Ha többet tennél az egészségedért, támogatást szeretnél babavállaláshoz, tekintsd meg a különböző komplex táplálkozási programokat és fordulj hozzám bizalommal!


Kép forrása: Google