Search
  • Ételem - Életem

Jó folyamatosan étrendkiegészítőt szedni?

Sokakba van beültetve furcsa módon, hogy az étrendkiegészítők hosszú távon vese- vagy májkárosodást okoznak, kövekként lerakódnak a szervezetben. Volt, hogy meglepődve hallottam alap vitaminokkal kapcsolatban, hogy “most inkább egy kis szünetet tartok, nem jó ez folyton, ugye?”


Attól függ, melyik vitaminról vagy ásványi anyagról van szó, mi a mennyiség, a forma és az egyéb adalék…



1. Ha nem természetes alapú, jól hasznosuló kapszulát szedünk, hanem mesterségesen előállítottat egyéb szintetikus adalékokkal, akkor történhet meg valójában az a fajta káros hatás és lerakódás, amitől sokan félnek.


2. Túl lehet adagolni a jó minőségű kiegészítőket is, de ehhez is több feltételnek kell teljesülnie. Pl. készül egy értelmezhető laborvizsgálat róla, van fizikai tünet ami akár utal arra is, hogy a máj önmagában nem méregtelenít rendesen, nőként olyan adagot szedünk, amit huzamosabban csak férfiaknak ajánlott, stb.


3. Minél több rossz minőségű, finomított étel kerül rendszeresen valakinek a szervezetébe (tészták, cukrok, üdítők) a "változatosan kell táplálkozni" mottó alatt, annál nagyobb lehet a belső tápanyaghiány és szükséges a kívülről történő megfelelő tápanyagpótlás. Miért? Mert az üres ételek foglalják a helyet a valódi tápanyagoktól és gyakran akadályozzák azok felszívódását. Valójában a reggelinek egyáltalán nem kellene különböznie tartalmában az ebédtől vagy a vacsorától, és nem minél többféle ételt kellene enni, hanem eleget mozogni, megfelelő energiát kívánni, jól emészteni, a csupán helyfoglaló ételeket mellőzni és a tápanyagokban gazdag ételekre fókuszálni. Ami egy szűkebb kör, a tányér maga mégis lehet színesebb, a szükséges kiegészítők száma pedig csökken.


4. Ha valaki jobban megnézi ezeket a grafikonokat, láthatja, hogy a termőföld tápanyagtartalma 100 év alatt elképesztően lecsökkent és haladunk a teljes kiüresedés felé. Emellett egyre gyakoribb, hogy termőtalaj nélkül, tápoldatokkal termesztenek… A zöldségek és gyümölcsök vitamin és ásványi anyag tartalma közelít a nullához. Vajon melyik táplálkozási irányzaté a jövő?





Visszatérve az eredeti kérdéshez, jó-e folyamatosan étrendkiegészítőt szedni:

igen, szükséges. Nem mindegy viszont kiről van szó, milyen táplálkozást folytat, milyen az életvitele, állapota, honnan ered az esetleges elcsúszás, mi a cél, a szükséges kiegészítő milyen hatóanyagot és adalékokat tartalmaz & milyen mennyiségben.


Ha szeretnél segítséget az eligazodáshoz, itt tudsz jelentkezni konzultációra (minden általam történő ajánlás független, MLM-mentes, és nem foglalkozom táplálékkiegészítők értékesítésével).