Search
  • Ételem - Életem

Amit Te eszel, nagy valószínűséggel azt fogja a gyereked is...

Updated: Dec 12, 2020

...vagy legalábbis, amit megveszel neki és otthon eléraksz.


A gyerek onnantól követelheti a csokit, a cukros kakaót, a túrórudit, a kakaóscsigát, a chipset, hogy Te megismerteted vele ezeket. És ha egyszer kapta, miért ne kérné újra?


A Te kezedben van a táplálkozása, Te alakítod ki a szokásait. Amin később persze változtathat, de nehéz lesz. Mentálisan és fizikailag is.


Ha a reggeli egy pogácsa a pékségből vagy egy zsemle 2 szelet szalámival, cukros kakaós tehéntejjel leöblítve, a vacsora túróstészta, a kettő között pedig megy a csoki, chips és olyan ebéd az óvodában/iskolában, mint ami a képen van... egész nap szénhidrát, tápanyag szinte semmi. Mentálisan is komoly stimulus ez az agynak.



Sejtszinten mindenre emlékszik a szervezet. És ugyan egy fiatal, egészséges rendszer extra teherbírású, idővel a hasnyálmirigy kimerül az állandó cukorlökettől és jelentkezhet inzulinrezisztencia, vele együtt felnőttként pedig egy negatív spirál.

Ahol pedig valamilyen idegrendszeri érintettség áll fenn kiskorban, ott különösen óvakodni kell a finomított, pörgető élelmiszerektől.


Mit tehetsz, hogy a gyereked rendes ételt egyen?

  • Te magad is jól táplálkozol, itt kezdődik. Te vagy a példa.

  • A hozzátáplálás kezdetével, ha nem pürésítesz, hanem falatkásan táplálod, ő maga ismerkedhet az ételek állagával, ízével, szerkezetével, kísérletezhet kedvére, mi milyen. Kutatások támasztják alá, hogy így sokkal jobb viszonyt tudnak kialakítani a gyerekek az ételekkel.

  • LLL módszer: Love it, Like it, Learn it. Azaz a tányérjára kerüljön olyan étel, amit imád (Love it), olyan, amit általában megeszik (Like it) és valami teljesen új (Learn it). Így be tudsz csempészni új ételeket is, amiket mindenképp kóstoljon meg.

  • Együtt esztek és lehetőleg ugyanazt, így látja, hogy teljesen be van vonva az étkezésekbe, a társaságba, nincs különbség.

  • Nem szoktatod hozzá a hulladék élelmiszerekhez, nem veszel neki ilyet. Ha az óvodában/iskolában kap is pl. cukrosat, otthon akkor is tudod jól táplálni.

  • Ha éhségsztrájkba kezd, zsarol, és nem hajlandó normális ételt enni, várj, amíg elég éhes nem lesz. Viszont ha ez rendszeres, érdemes felkeresni egy gyerekpszichológust, aki segít az okok feltárásában és megoldásában.

  • A továbbiakban azt fogja kívánni és enni, amit látott, amihez hozzászokott. Idővel pedig ha esetleg változtatni szeretne, az már az ő felelőssége lesz. De amit tőled útravalóul kap, az nem más mint a Te viszonyod a táplálkozáshoz.

Funkcionális táplálkozási tanácsadásért fordulj hozzám bizalommal!